Den här sajten är bara mina gamla måndagsverser. Gå till olarichardsson.com i stället.

Rädda för det bra

Rädda för det bra

Category:

By

/

1 minut

read

I min stad så händer det just nu så hemska saker
Det skjuts och det är rysligt det som händer i min stad
Men det är inte fråga om nån hiskelig massaker
Så enkelt är det inte att beskriva i ett blad

Vi vill så gärna kunna sätta epitet på staden
Att den är si och inte så för att vi vill förstå
Så lätt som möjligt kunna paketera stadsfasaden
Och innanmätet till en plats som vi förstår oss på

Men i min stad så är det öppet hela långa natten
På dagen är det ännu mer av liv i mångfaldhet
Nyanserna blir lätt så få i högljudda debatten
om staden som jag stolt är del av i dess livfullhet

Vi glömmer nog ibland att nästan alla är ju snälla
Vi glömmer nog ibland att andra människor fördra
Vi glömmer allt hur få det är som är nåt kriminella
Vi glömmer bort att inte vara rädda för det bra

Lämna en kommentar